Leśne Skrzaty

skrzaty

 

GRUPA I – LEŚNE SKRZATY

Nauczyciele:

Marzanna Wrotecka

Dorota Kurzawa

INFORMACJE

Dyżur pedagogiczny:

-p. Marzenka – środa godz. 15:30

Zajęcia dodatkowe:

–religia – wtorek, środa 14:15-14:30

–język angielski – środa, czwartek 11:00-11:15

–rytmika- wtorek, środa 14:15-14:30

Luty

Tematyka kompleksowa:

1. Do sklepu wyruszamy, gdy zakupy robić mamy
2. Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze
3. Ferie to jest super sprawa, odpoczynek i zabawa

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  1. Poznanie różnych rodzajów placówek handlowych i ich asortymentów.
  2. Obserwacja pracy ludzi różnych zawodów w bliskim otoczeniu przedszkola.
  3. Rozróżnianie pojazdów poruszających się na ladzie, wodzie i w powietrzu.
  4. Składanie prostych konstrukcji z papieru.
  5. Stwarzanie okazji do obserwacji obiektów w powietrzu i na wodzie w toku zabaw badawczych.
  6. Rozwijanie zdolności uważnego słuchania wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób.
  7. Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu.
  8. Wzbogacanie wiedzy o sportach zimowych i zabawach na śniegu.
  9.  Uwrażliwienie na bezpieczne zachowania podczas zabaw zimowych.
  10. Zaspokajanie dziecięcej potrzeby aktywności twórczej.
  11. Stwarzanie okazji do wspólnych działań w zabawie.
  12. Rozwijanie zdolności mówienia o uczuciach.
  13. Kształtowanie umiejętności właściwego zachowania w miejscach publicznych.
    MarzecTematyka kompleksowa:1.Taki nastrój jest w teatrze, ze zachwycam się, gdy patrzę.
    2.Konin- moje miasto.
    3.Wiosenny kącik przyrody.
    4.Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie
    5.Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowankiZamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

    1. Bogacenie przeżyć dzieci przez zabawy z wcielaniem się w role.
    2. Poznawanie różnorodnych form ekspresji i komunikacji. Umożliwianie zdobywania doświadczeń w mówieniu, słuchaniu i byciu słuchanym.
    3. Budzenie przywiązania do swojego miasta. Zapoznanie z historią naszego miasta oraz herbem.
    4. Stwarzanie sytuacji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwację i odkrywanie
    5. Rozwijanie podstawowych umiejętności z zakresu uprawy i hodowli roślin.
    6. Określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wczesnej i późnej wiosny: odwilż, roztopy, coraz dłuższe dni, coraz cieplejsze ranki, a wieczory jeszcze chłodne, słońce grzeje coraz mocniej, często wieje ciepły wiatr itp.
    7. Pielęgnowanie tradycji przekazywanych z pokolenia na pokolenie, zapoznanie ze zwyczajami i tradycjami dotyczącymi świąt Wielkanocnych. Zachęcanie do aktywnego uczestnictwa w przygotowaniach świątecznych.
    8. Budowanie poczucia bezpieczeństwa i zacieśnienia wzajemnej więzi koleżeńskiej w grupie, nabywanie umiejętności słuchania innych i wspólnego rozwiązywania problemów, stosowanie form grzecznościowych w relacjach z innymi ludźmi, postępowanie zgodne z normami określonymi w grupie.
    9. Rozwijanie mowy i myślenia dzieci w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, bogacenie słownictwa.
    10. Pełnienie dyżurów– wdrażanie do odpowiedzialności za powierzonezadania.

     

GALERIA ZDJĘĆ

JESIENNY TANIEC

20170925_092629 20170925_092635 20170925_092640 20170925_092643

NASZE ZABAWY

20171009_093909 20171009_094113 20171009_094127 20171009_094144

HARCERKI CZYTAJĄ NAM BAJKI

20171006_100636 20171006_100554 20180201_101001

SPOTKANIE WIGILIJNE

IMG_20171221_153314 IMG_20171221_153838 IMG_20171221_154048

DZIEŃ BABCI I DZIADKA

_MG_0357 _MG_0379 _MG_0421

BAL KARNAWAŁOWY

20180207_090641 20180207_090621 20180207_090710 20180207_090715

SPOTKANIE Z POLICJANTEM

20180209_092112 20180209_092141